”I live in the future…

…and here´s how it works ”. Så heter en bok av Nick Bilton, skribent på NY Times , tillika teknikreporter på samma tidnings ”Bits blog”. Bokens undertitel är inte så dum den heller: ”Why your world, work & brain are creatively disrupted”  – mycket hoppingivande i mina öron!

Jag har bara hunnit skumma lite i den, men *spoiler alert* jag älskar redan slutklämmen:
”It´s not enough to sit idly by, ignoring and quieting the employee inside your company who doesn´t buy CDs anymore, or canceled her cable television, or started playing video games instead of reading a book, or stopped buying the print edition of the newspaper. These people are trying to tell you bout the future and how it works. It´s up to you to listen.

It´s time to reorganize, rethink, and get back to the business of storytelling.”

Spännande kapitelrubriker, som lockar till läsning: ”cancel my subscription”, ”when surgeons play video games” och inte minst: ”why they´re not coming back”.

Någon mer som läst?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s