Tid för reflektion?

Sedan en tid tillbaka känner jag mig otroligt mätt , ja rentav övermätt på Facebook. Jag är förmodligen varken först eller sist med denna känsla, jag vill bara ta någon minut att reflektera över vad den skulle kunna bero på.

Först och främst känner jag att det helt enkelt börjar nöta på min hjärna och mitt nervsystem att kontinuerligt följa uppdateringar, och lägga ut mina egna.

Sedan börjar jag alltmer ifrågasätta varför jag ska fortsätta mata Facebook med mitt eget material. Jag älskar tanken att dela och delas=skapa tillsammans, men för mig handlar Facebook inte längre om det. Här ligger nog min största invändning!

Kanske började det när jag märkte att det började bli ett tvång, snarare än ett behov?

Kanske började det när jag märkte att jag inte längre kunde googla mig in på Wikileaks? Det fick mig i alla fall att ta en rejäl funderare på i vems knä jag egentligen sitter- ”guilt by association”?

Jag vill hur som helst ta mig ut ur Facebook-buren, och jag vill  slippa känslan av att någon hela tiden flåsar mig i nacken och kartlägger / begränsar mina drömmar, tankar, idéer, rörelser och behov.

Vad säger du?

Kommentera

