”Mobila revolutionen”

Se Vassa Eggen

Själv försjunker jag lyckligt i min iPhone både här & där: via inbyggda iPoden samlar jag podcaster/videos som Audio Dharma, Beautiful Places, Great Speeches, New York Library. Jag läser romaner via  text-on-phone, läser/skriver mail både jobb och privat, facebookar, ritar, navigerar i geografin:-), twittrar, söker via Bibliotek24, ser filmer via YouTube etc etc.Allt mer sällan sätter jag mig vid min dator hemma, utan greppar hellre min iPhone (eller för den delen -fast även den allt mer sällan- min Sony Ericsson p1i).  Jag lovar att jag inte är uppköpt av Apple😉 men för mig är enkelheten, omedelbarheten och den rena displayen helt avgörande. Det enda som fortfarande brister, och som tyvärr tvingar mig att behålla P1i:an, är att uppkopplingen då och då fallerar.

Hur gör du?

images2

Kommentera

