En omistlig röst

Jag har hittat en röst som blivit omistlig för mig. Rösten tillhör Lina Ydrefelt, och henne kan man lyssna till (så känns det faktiskt, det hon skriver går rakt in) på bloggen Bibliotek utan förbud/En okuvlig bibliotekarie.

sl381296

Så här beskriver hon sin bild av läget på biblioteken i inlägget ”Arbetslöshet och frustration”:

”Världen förändras, men inte bibblan. Ge det tio år till, så kan vi k-märka hela skiten och använda de fysiska lokalerna som tidsmaskiner. Bakåt. Framåt går inte. Framtiden är avlägsen. Den är inte nu. Och nu. Och nu. Den är sedan. /…/ Så länge lönen vackert dimper ner varje månad, så är det ingen ko på isen. Nä, jag vetefan om jag ska jobba på bibliotek. Jag ska nog söka jobb på en bygghandel. Där ordnar de ju i alla fall nya typer av våtrumsgips då och då.”

Hon borde vara obligatorisk läsning för varenda kotte som arbetar/överhuvud taget överväger att arbeta på ett bibliotek nära dig. RSSa henne nu!


One response to “En omistlig röst

  1. Jag kan bara hålla med! Heja Lina!!!

Kommentera

