New York Public Library i min ficka

…eller i alla fall i min iPod. Vet att jag bloggat om det förut, men jag tycker det tål att upprepas.Tanka ner via t ex. Under en ganska lång period har jag varit tämligen likgiltig för min iPod, men nu har jag genom detta fått ett nytt intresse för den..

För att ytterligare bekänna min böjelse för Apple-understödda produkter, måste jag erkänna att jag 3 gånger av 4 mycket hellre använder min iPhone (betalad privat) än minSony Ericsson P1i (tjänstemobil).  Sonyn har ingen chans vad gäller gränssnitt, display, enkelhet – exempel: har du ställt in dina mailkonton synkar den på ett kick utan krångliga omvägar via Exchange Active Sync. Guld värt om du vill kolla riktigt snabbt! Har hittills aldrig hakat upp sig.  Älskar att gå in på Youtube och kolla film, såg Obamas ”Yes we can” på bussen på väg till jobbet efter valnatten, känslan var otrolig.

(Läser fö mycket gärna på den föredömligt generösa displayen via eReader och applikationen textonphone, återstiftar just nu bekantskapen med Catcher in the Rye. På textonphone finns också ett litet urval på svenska, det mest kuriösa måste vara ”En roman av förste konsuln från den 18 brumaire till freden i Amiens” av Mathilda Maling).

Kalla mig ett offer för?? men vad jag vill åt är enkelheten och närheten. Går det att göra ett projekt om svenska bibliotek på iTunes? Finns det?

Läs mera här.MEN, det finns ett MEN och det är stort: det finns ingen som helst anpassning för den som t ex inte är seende. Vem knäcker det?

nyplitunessbm04082008

Kommentera

