H:ström Antikvariat och Bokhandel

Inser nu att jag alldeles glömde en riktig höjdpunkt på mitt Umeå-besök-nämligen H:ströms Antikvariat och Bokhandel!

Det var en riktig höjdare att i lugn och ro få frossa i det mycket intressanta utbudet, deras rea liknade heller ingen annan. Vid besök på vanliga boklådor inser man ju snabbt hur utbudet ofta är stöpt i samma form, men här stod de intressanta titlarna som spön i backen!

Med tanke på förestående flygresa med endast handbagage nöjde jag mig med att fynda två nummer av Parnass à 10 kr, ett på temat Sonja Åkesson, ett på temat Ivar Lo -Johansson (inte minst med tanke på att vi just läser ”Måna är död” i vår privata bokcirkel) .

Ett alldeles utmärkt sätt att hålla sig á jour med aktuella erbjudanden och enkelt få intressanta böcker hemskickade till sig, är att prenumerera på deras nyhetsbrev.

Scrolla ner på den här sidan för att registrera dig för nyhetsbrevet. De erbjuder också tjänsten ”finn din bok”, där de hjälper dig bevaka åtrådda titlar.

Taxichauffören som körde mig till flygplatsen var fö helt begeistrad av antikvariat.net och uttalade sin varma uppskattning av länsbibliotekets fjärrlåneservice!

Kommentera

