Resfeber…

…nja, kanske inte, men ser fram emot en tredagarsresa som kommer att gå till Norge och Danmark. Bland besöksmålen finns Deichmanske bibliotek och Papirbredden, det nya Litteraturhuset (Oslo) och i Danmark väntar biblioteken i Fredrikshamn, Hjörring och Århus.


9185553867.jpg

Passar på att ladda in lite nya böcker i min iPod. När jag beslutsamt inventerar det mp3-bestånd som bjuds av våra vanligaste bokhandlar, märker jag snabbt hur likartat utbudet är, bakom flera av adresserna ligger AdLibris/e-libs utbud som en rejäl kanonmatta…Bestämmer mig till slut för ”De norrbottniska satansverserna” av Ronny och Lasse Eriksson (boken rekommenderad av vår nya chef fö) och ”Hans nåds testamente”. På mässan korpade jag åt mig en kupong från sagda e-lib, så nu har jag också Svek av Karin Alvtegen plus Sucka mitt hjärta …av Mark Levengood.Helt ok utbud, men så vansinnigt upphetsande känns det ju inte. Spanar du in fö in rubriken ”memoarer”hos AdLibris, (på mp3-avdelningen alltså) kammar du noll!

Kommentera

