På Chesil Beach

9789170373268.jpg

Jaja, nu har väl ”alla” redan tyckt till om denna, men ”who cares”, jag måste få säga mitt…

Sträckläste romanen ,ack så tunn, en lördag morgon i ett anfall av vansinnig hunger…bara för att inse att hey, bara för att en bok är tunn, kan den inte slukas som ett annat simpelt kexpaket…Den här boken kräver(precis som alla hans senare romaner) en ytterst noggrann läsning.Varje ord är tungt av innebörd i bästa bemärkelse, varje kapitel leder in till en egen historia. Tänker därför närma mig den med en aning mera uppmärksamhet nästa gång och låta varje sida ta sin tid.

Läsvärd? Odiskutabelt. Gripande? Jag skulle ljuga om jag sa något annat.

Kommentera

